window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-EX2R5S7SHV');
Menu
Terug

Communicatie

Spreek jij de taal van jouw doelgroep?

Communiceren doen we allemaal. De hele dag door. Bewust of onbewust. Jouw boodschap wordt misschien wel gehoord, maar niet verstaan. 

Dirk, help mij met communicatie!

Communiceren doen we allemaal. De hele dag door. Bewust of onbewust. Jouw boodschap wordt misschien wel gehoord, maar niet verstaan. 

Dirk, help mij met communicatie!

Communicatie van Dirk is:

  • Een boodschap die aankomt
  • Taal die je doelgroep begrijpt
  • Hoogwaardige teksten voor elke boodschap / medium
  • Beeldmateriaal dat indruk maakt en opvalt
  • Offline en online: Dirk is een kei in communicatie

 

Voordelen van goede communicatie 

1. Klanten die je wilt 
Door jouw (gewenste) doelgroep op een goede manier aan te spreken krijg je ook klanten die je wilt. Jouw klanten haken af als je op een verkeerde manier met ze communiceert.  

2. Groei 
Als je potentiële klanten aanspreekt in de juiste taal is de kans groter dat ze klant worden. Onderschat niet wat en hoe je communiceert. Het is het verschil tussen krimp en groei. 

3. Onderscheidend vermogen 
Communicatie is bij uitstek een manier om je te onderscheiden. Jouw taal, teksten, beelden laten zien wie jij bent en wat klanten kunnen verwachten. Met de juiste communicatie val je positief op. 

Dirk, help mij met communicatie!

Communiceren doen we allemaal. De hele dag door. Bewust of onbewust. Bakken aan informatie komen er dagelijks aan ons voorbij. En op het één reageren we wel, op het andere niet. Informatie zoeken op internet is ongeveer hetzelfde als drinken uit een waterval. Het voordeel is: je vindt allicht iets van je gading. Als je maar lang genoeg zoekt. Maar reik jij je communicatie liever op een mooie gestructureerde manier aan bij je klanten? 

Stel je eens voor dat je dit offline zou doen, wanneer je de klanten rechtstreeks spreekt. Dat zou koddige situaties opleveren. De kunst van goed communiceren is een taal te spreken die de ander begrijpt. Pas - en ook alléén - dan, is er communicatie. Wanneer twee partijen een taal net zo goed of net zo slecht spreken. Dirk is een kei in communicatie. Of het nu offline is of online. 

Veel communicatie gebeurt in tekst. Tekst is een vak apart. En dan zijn er ook nog ongelofelijk veel verschillende soorten teksten. Productomschrijvingen op een webshop zijn compleet andere teksten dan teksten in je bedrijfsbrochure. Het één is online en het ander vaak nog offline. Maar waar het altijd om draait is dat jij een verhaal te vertellen hebt. En dat moet gehoord worden! 

Zo werkt het

Communicatie is een belangrijk onderdeel van je DNA. Dirk begint altijd eerst met het uitwerken van jouw DNA. Waarom doe je wat je doet en wat maakt jou uniek, wat vind je belangrijk? Met het DNA werken we de communicatiestrategie uit die we kunnen gebruiken voor alle online en offline uitingen. Van teksten in een brochure tot een socialmediapost. We maken er een geheel van zodat jouw verhaal overal goed wordt verteld. 

Dirk, help mij met Communicatie!

Heb je ook een tof project?

Stuur ons een bericht

Volgende dienst

Inspiratie

Volgende dienst

Marketing