Om te beginnen: er is maar één huisstijl. Wij herhalen: er is maar één huisstijl. ;-)
Beetje flauw misschien om zo te beginnen, maar ontzettend vaak zien we dat organisaties diverse varianten van een huisstijl rond hebben slingeren.
Om te beginnen: er is maar één huisstijl. Wij herhalen: er is maar één huisstijl. ;-)
Beetje flauw misschien om zo te beginnen, maar ontzettend vaak zien we dat organisaties diverse varianten van een huisstijl rond hebben slingeren.
1. Herkenbaarheid
Een consistente huisstijl zorgt voor herkenbaarheid. Hierdoor kunnen (potentiële) klanten je makkelijker herkennen tussen concurrenten.
2. Imago en verbinding
Een verzorgde huisstijl straalt professionaliteit en vertrouwen uit. Je huisstijl roept ook emoties op die zorgen voor een band met je klanten.
3. Efficiënt
Met een vastgelegde huisstijl kunnen je medewerkers makkelijker en sneller alle ontwerpen en communicatie in lijn brengen met de huisstijl.
Dirk, help mij met mijn huisstijl
De auto’s zijn ontworpen door de man die ook de stickers leverde, je visitekaartjes waren ooit een interessante aanbieding waar je geen nee tegen kon zeggen en je site; ja, die dame die de site bouwde vroeg alleen maar om je logo. En je vond eigenlijk dat ze er best iets moois van had gemaakt met die rode strepen.
Het is maar een voorbeeld. Maar een eenduidige uitstraling naar buiten toe is wel belangrijk. Klanten moeten bij wijze van spreken zelfs zonder je naam te lezen aan je logo al herkennen wie je bent.
Met een mooie huisstijl kun je de uitstraling hebben van een multinational, terwijl je gevestigd bent in een oude schuur. Maar andersom kan ook: je bent een multinational, maar hebt de uitstraling van een oude schuur.
Dirk zorgt er voor dat jouw huisstijl naadloos past bij het unieke karakter van jullie bedrijf. Maar ook dat hij altijd en overal toe te passen is. Jullie DNA, jullie product of dienst, de manier waarop jullie met klanten omgaan; het maakt allemaal onderdeel uit bij de totstandkoming van een goede huisstijl.
Dirk zorgt ervoor dat jouw huisstijl naadloos past bij het unieke karakter van jullie bedrijf. Maar ook dat hij altijd en overal toe te passen is. Jullie DNA, jullie product of dienst, de manier waarop jullie met klanten omgaan; het maakt allemaal onderdeel uit bij de totstandkoming van een goede huisstijl.
Volgende dienst
Volgende dienst